
Sekundär variator fjäder CFmoto
- REA!



Var behövs en variatorkit och varför?
Fyrhjulstillverkare har kalibrerat standardvariatorkit för allmän användning och för fabriksmonterade standarddäck. I standardmaskiner fungerar de vanligtvis ganska bra för allmän användning, men när man vill skräddarsy en fyrhjuling för en specifik användning kan dess kraftöverföring justeras med en variatorkit för att passa den användningen.
Så om man vill mjuka upp starten kan detta göras med en variatorkit.
Och om däckstorleken ökas med 2 tum från standarden är det mycket rekommenderat att installera en variatorkit för att kompensera för förändringen i totalväxelförhållandet.
För dessa ändamål har olika steg utformats för att enkelt välja rätt för varje användning.
Vauhti Varikons variatorkit är också godkända av importören, så de påverkar inte CFMOTO:s garanti.
STAGE 3 SKEG MÖNSTER VARIATORKIT
(Däck 30”-34”)
· När inget annat räcker och du bara måste gå framåt
· När Monster inte längre är tillräckligt för att beskriva detta... MÖNSTER är Mer!
· Exakt koppling och får även ett stort hjul att snurra i tuffa förhållanden
· Den variabla helixen möjliggör enkel och exakt körning med mycket precisionsgasrespons. Och när däckhastigheten överstiger 25 km/h börjar helixens vinkel att förändras och ger mer, mer och mer i samma proportion som motorns vridmoment ökar!
· Perfekt val för terräng och spår med stora däck!
· Mer remtryck, vilket minskar risken för slirning!
· Kan orsaka oavsiktliga glädjeskrik och wheelies!
· Minskar toppfarten men kompenserar med allt annat!
